milagro coffee

milagro coffee

Berkat Dirasa Bersama Yeo's Malaysia

Assalamualaikum korang.

Bulan Ramadhan yang mulia ni turut mengajar kita untuk beramal dan membuat kebajikan kepada semua orang,

Nak beramal ni bukanlah susah, dengan senyuman pun dah dikira membuat amal kerana kita cuba untuk berbaik dan senyuman itu juga sudah dikategorikan sebagai satu sedekah.

beberapa hari lepas abam bersama beberapa rakan blogger berkesempatan mengikuti Program CSR yang dianjurkan oleh Yeo's Malaysia.

Lokasi Program CSR Yeo's Malaysia "Berkat Dirasa Bersama" kalini dilakukan di Teratak Nur Barakah, Shah Alam. Tahun ni meruapakn tahun ketiga Teratak menjadi anak angkat kepada Yeo's Malaysia.

Semua peserta yang mengikuti program ni (staf Yeo's Malaysia termasuk blogger dan peminat Yeo's) telah dibahagikan kepada dua Kumpulan. Setiap kumpulan telah diberikan tugas untuk mengemas rumah Teratak Nur Barakah.

Haaa... kalau korang nak tahu, secara tidak sengaja abam telah dipilih menjadi ketua kumpulan Satu. (Tak semena-mena abam dipilih)...


Atucara

1.30pm - Pendaftaran di Cafeteria Yeo's Shah Alam
1.50pm - Berkumpul di Cafeteria Yeo's Shah Alam
2.00pm - Briefing / Do & Don't / Grouping
2.15pm - Photoshoot
2.20pm - Bergerak ke Teratak Nur Barakah
2.40pm - Tiba di Teratak Nur Barakah / Greet and Meet pengasas Teratak Nur Barakah
3.00pm - Pembahagian tugas (Bersih / Hias / Beramah Mesra dengan Anak-anak
5.00pm - Break dan Solat Asar
5.30pm - Beramah mesra dengan anak-anak Teratak Nur Barakah
6.45pm - Kumpul di Khemah depan Teratak Nur Barakah
7.00pm - Persediaan Berbuka Puasa
7.20pm - Berbuka Puasa
7.50pm - Sumbangan Duit Raya
8.20pm - Bersurai

Kekecohan masa buat aktiviti ni masih terpahat dalam hati abam. Ye lah, mana tidaknya. Abam geram sebab tak dapat patung boboiboy hehehehe... gurau je.. semua aktiviti ni masih abam ingat.

Terima kasih Yeo's sebab beri aba peluang untuk join program pada kali ni.

Korang boleh lah tengok gambar2-gambar aktiviti sepanjang program ni.






























No comments

Powered by Blogger.